zondag 7 augustus 2011

Ondertussen in Brazilië

Het is nu een paar dagen geleden dat ik voor de laatste keer iets geschreven heb en ondertussen is er weer veel gebeurd! Ik begin op dit moment echt de verschillen met Europa te zien, Greg en ik waren naar een winkelcentrum gegaan om een spelletje te kopen en hij zei dat hij het er wel kon vinden voor 10 euro. Ik geloofde er niets van maar in het midden van de mall was er een winkel waar ze enkel illegaal gekopiëerde spullen verkochten. Zonder problemen duidelijk want de politie liep er langs zonder er iets aan te doen.
Een plaatselijke sportleraar vroeg Guiga, Greg en mij ook een paar dagen geleden of we geen Alphaville Residençia zero ploegje wilde maken. Wij waren akkoord en waren deze zaterdag dus plotseling onderweg met 9 jongens van mijn ommuurde wijk om een wedstrijd te spelen tegen een lokale voetbalploeg uit de wijk Osascu (Villa Izabella). We hadden nog twee spelers nodig en die vonden we dan ook in de buurt van het veld, ze waren enorm verschillend van de mannen waar ik mee op stap was aangezien ze uit een plaatselijke favela kwamen. Moest je het niet weten, het verschil tussen rijk en arm is hier enorm zichtbaar. Tot nu toe heb ik het gevoel dat iedereen hier oftewel heel rijk of heel arm is, de middenklasse moet ik nog leren kennen. Maar dit allemaal terzijde! We speelden geweldig slecht op een slecht veld (zonder gras) met een slechte bal terwijl het 30 graden was. Dus niet echt mijn favoriete match. Ze hadden mij dan ook in de spits gezet zodat ik zo weinig mogelijk kon verknoeien. Het werd dan ook 2-2 zonder goals van de Gringo hier.
Fietsen hier is ook een hele opgave. Guga ging me eens meenemen voor een tochtje van 10 km....
20 kilometer later en ongeveer elke 700 miljoen bergen later lag ik afgepeigerd in mijn bed, duidelijk niet waarvoor ik getekend had toen Guga me vroeg of ik met hem wilde meegaan voor een fietstochtje.
Vandaag heb ik dan ook de andere afsers leren kennen in Sao Paulo. In een park waar iedereen stond te dansen voor spiegels.  Het is hier dan ook toegelaten om overdreven sportief te zijn, overal in de parken en soms langs de straten staan optrekstaven (De echte naam ontglipt me even!), banken waarop iedereen aan het pompen is en allemaal verschillende dingen voor mensen die geen fitness kunnen betalen! Zoals ik dus. :) Ik heb mijn leven dan ook al serieus gebeterd! Elke dag sport: voetbal, lopen, fitness (in het park :p)of fietsen. Noem het maar op! Nu nog hopen dat ik zo snel mogelijk naar school kan, dan zit alles dik snor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten